You are here: Home » Kleding » De waarde van een legging van Oroblu

De waarde van een legging van Oroblu

Mijn blog op Wear Heart on Sleeve van vandaag gaat over de waarde die een bepaald merk voor een persoon kan hebben. Bijvoorbeeld de legging van Oroblu. Deze legging van Oroblu wordt de laatste maanden ontzettend goed verkocht in de online winkel van dit bedrijf. Hoe het komt dat de legging van Oroblu opeens goed verkoopt? Doordat het modemerk de klanten op een goede manier aanspreekt. Maar over reclame of marketing gaan we het in deze blog verder niet uitgebreid hebben. Wel over de waarde van een merk (overigens ook wel wat raakvlakken met marketing). Hopelijk snap je na het lezen van deze tekst waarom ook jij vorige week koos voor een artikel van een bepaald merk.

Apple

Het perfecte voorbeeld van een merk dat een bepaalde waarde heeft neergezet, is Apple. Apple, voor iedereen ter wereld bekend, verkoopt de nieuwste iPhone aan de lopende band en ook computers en laptops vliegen de deur uit. Elke seconde van de dag wordt er ergens ter wereld wel een product van dit grote merk verkocht. Hoe het komt dat Apple zo aan de weg timmert? Doordat zij zichzelf hebben neergezet als identiteit. Als je een product van Apple koopt, kan jij je goed identificeren met dit merk. Er zijn zelfs hele fanschares te vinden over de gehele wereld. Dat bleek wel toen oprichter Steve Jobs een paar jaar geleden onverwachts overleed.

Er is meer

Maar er is natuurlijk altijd meer. Apple is misschien een oneerlijk voorbeeld, want zo groot als dit bedrijf is bijna niemand. Hoe kan een kleiner bedrijf waarde creëren? Op allerlei manieren. Maar het meest belangrijke is dat kopers zich kunnen identificeren met de producten die verkocht worden door het bedrijf. Breng dus niet zomaar wat op de markt, maar denk na met welke intenties je iets op de markt brengt.